Submissions

Online Submissions

Already have a Username/Password for CommuEduSyah: Jurnal Komunikasi, Pendidikan, & Syari'ah?
Go to Login

Need a Username/Password?
Go to Registration

Registration and login are required to submit items online and to check the status of current submissions.

 

Author Guidelines

Penulis yang akan mengirimkan tulisannya ke Jurnal CommuEduSyah harus mengikuti aturan penulisan artikel di sini:

Artikel yang akan dikirim ke Jurnal CommuEduSyah adalah artikel yang belum pernah dipublikasikan ke jurnal lain dan merupakan karya asli penulis (bukan hasil tindakan plagiarisme).

Artikel merupakan hasil penelitian dan kajian di bidang Komunikasi Islam, Pendidikan Agama Islam, Ekonomi Islam dan Hukum Keluarga Islam yang sesuai dengan ruang lingkup Jurnal CommuEduSyah.

Artikel terdiri dari judul, nama penulis disertai nama, alamat lembaga atau instansi afiliasi dan korespondensi email, abstrak, pendahuluan, metode penelitian, hasil dan pembahasan, kesimpulan, dan referensi. Judul, abstrak dan kata kunci ditulis dalam bahasa Inggris. Kata kunci abstrak harus representatif.

Referensi dapat bersumber dari berbagai referensi, seperti buku teks, buku teks yang dirangkum oleh redaksi, buku terjemahan, tesis/tesis/disertasi, jurnal, prosiding, dan surat kabar. Daftar Pustaka ditulis dengan mengikuti gaya onsite American Psychology Association (APA Style), sebagaimana tercantum dalam template jurnal. Artikel unggulan yang memiliki lebih dari 70% referensi jurnal.

Artikel ditulis menggunakan Microsoft Word (.doc,.docx) pada kertas ukuran A4 dengan style Jurnal CommuEduSyah sebagai berikut.

Artikel diketik dengan font Times New Roman spasi tunggal berbentuk dua kolom

 

Submission Preparation Checklist

As part of the submission process, authors are required to check off their submission's compliance with all of the following items, and submissions may be returned to authors that do not adhere to these guidelines.

  1. The submission has not been previously published, nor is it before another journal for consideration (or an explanation has been provided in Comments to the Editor).
  2. The submission file is in OpenOffice, Microsoft Word, RTF, or WordPerfect document file format.
  3. Where available, URLs for the references have been provided.
  4. The text is single-spaced; uses a 12-point font; employs italics, rather than underlining (except with URL addresses); and all illustrations, figures, and tables are placed within the text at the appropriate points, rather than at the end.
  5. The text adheres to the stylistic and bibliographic requirements outlined in the Author Guidelines, which is found in About the Journal.
  6. If submitting to a peer-reviewed section of the journal, the instructions in Ensuring a Blind Review have been followed.
 

Privacy Statement

The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.